pysselinorr

.bröllop.

Kategori: Camillas Tennarmband

Jag har fått i uppdrag av min vän som ska gifta sig i sommar att skapa ett armband inför hennes stora dag. Vilken ära. Vilken nervositet. Färgtemat för brudens bröllop är vitt, svart och rött.


Jag började göra den vänstra på bilden. Blev inte så bröllopsaktig..gjorde den med 7 svarta/gråa pärlor. Den tredje från vänster blev väl mest bröllosaktigt och bruden ville ha något bredare. Den fjärde med rosa pärlor skulle man kunna göra med röda pärlor, med silver pärlor har jag gjort till så många annars är ju det fint också. Sist men inte minst gjorde jag 3 varvsflätan till en annan vän och funderar å om bruden kanske vill ha en sådan fast i vitt skinn.
Jaa vi får se..
Alla mina armband kan ni se här

Kommentarer

  • Bruden säger:

    riktigt snygga ! Bruden skulle mycke väl kunna tänka sig ett fler varvs armband =) men tyvärr gillade ja nog inte de vita skinnet med svart tråd .... dom vita är också riktigt fina !!! men jag tro ja få testa då ja kom till dig å så få vi prata ihop oss så du int gör armband i onödan ;) funderar om man skull ha haft vitt eller svart skinn om man ta flervarvs.... om ja ska ha vita pärlor.... eller om man ska ta nått av de vita du gjort. Hmmmm. åh va svårt de blev nu ;p tro vi ta de då ja kom, hoppas hoppas du fick ledigt. kul me pysselblogg föresten!! riktigt impad va dukti du blive så snabbt =)

    2012-03-08 | 13:15:07

Kommentera inlägget här: